Tøjmærket Stine Goya ekspanderer

Det kendte danske tøjmærke Stine Goya er i fuld gang med at ekspandere, kan man læse i medierne, og man finder mange gode artikler om Stina Goya gennem tiden i magasinet Elle, der følger udviklingen nøje. På få år har Stina Goya positioneret sig som en af dansk modes guldfugle indenfor design og mode, men først nu får firmaet et større kapitalindskud fra investorerne.

Det er kendte investorer i tøjbranchen, der nu satser på Stine Goya, idet Hummel-bossen Christian Stadil samt IC Group direktør Niels Mikkelsen nu indskyder større beløb i firmaet. Forrige års regnskab for Stine Boye afslørede et overskud på sølle 34.000 kroner i plus, så det er hårdt tiltrængt med et kapitaltilskud.

 

Firmaet Stine Goya

Firmaet blev naturligvis nok skabt af Stine Goya selv, idet hun har flere års erfaring som dansk modedesigner. Hun var model i perioden 2000-2003 for flere kendte modehuse såsom Chanel og Valentina Becher AS, så efter et afsluttet forløb på den anerkendte modedesignskole Saint Martins i London startede hun sit eget firma i samme branche, hvilket blev en stor succes, som nu rigtig har gang i hjulene. Hun var samtidig moderedaktør på det danske modemagasin Cover Magazine, men valgte at starte sit eget som sit karrierevalg.

 

Årsagen til ekspansionen

Stine Goya har flere kommentarer til samarbejdet med de nye investorer, og hun fremhæver, den vigtigste årsag ikke er at indskyde kapital men viden og ekspertise fra de erfarne investorer, der kender tøj og modebranchen bedre end Stine Goya gør. Målet er at omdanne firmaet fra at være en iværksættervirksomhed til at blive en udbredt international modevirksomhed.

Denne opgave kan løses ved hjælp af tilført kapital, massiv medieomtale samt unikt design. Både Christian Stadil og Niels Mikkelsen er kendte visionære mænd, og de udtaler, at mærket Stine Goya har et stort skjult potentiale i millionklassen, og firmaet vil derfor om nogle år vokse sig stort på grund af sit særkende nemlig designet.

Julie